LEERLING
VAN VTI
WORDEN?
HOUT
WIE BEN JE?
De 2de graad is uiterst belangrijk voor wie later wil uitgroeien tot een ‘bekwaam vakman’ of ‘bekwame vakvrouw’.
We verwachten jongens en meisjes die:
- bereid zijn zich met volle overgave in te zetten bij de theoretische en praktische opleiding;
- hun algemeen vormende en hun theoretische vakken regelmatig en grondig studeren;
- oog hebben voor nauwkeurigheid, afwerking en stijl;
- niet bang zijn de handen uit de mouwen te steken;
- zelfstandig een opgelegde opdracht kunnen uitvoeren en bereid zijn om in een groep ernstig werk te leveren;
- alle nodige veiligheidsmaatregelen na leven;
- eerbied hebben voor grondstof en voor gereedschap;
- in de bouwbedrijvigheid een mooie toekomst weggelegd zien en die zich met overgave voor hun opleiding willen inzetten.
De afdeling is aangewezen voor jongens en meisjes met vaardige handen en een praktisch ingestelde geest. Ook algemene vakken worden serieus genomen, zelfs al ben je er niet zo sterk in.
WAT LEER JE?
In de 2de graad leer je basisvaardigheden: handvaardigheid, gebruik van machines, technisch proces, CAD-CAM 3D-tekenen, planmatig werken, doelmatig gebruik van materialen, gereedschap en toelevering, nauwkeurigheid en afwerking, veiligheid en milieu, eerbied voor grondstof en gereedschap.
Er wordt ruim aandacht besteed aan technische vakken en beroepspraktijk. De algemene vorming bereidt voor op een volwaardige deelname aan de samenleving.
WAT KUN JE NADIEN DOEN?
De logische vervolgrichting in de derde graad is Houtbewerking.
HOUT | 33 |
---|---|
4de jaar | |
Algemene vakken | |
Godsdienst | 2 |
Frans | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 |
Project algemene vakken | 6 |
Specifieke vakken | |
Realisaties hout | 21 |
PRAKTISCHE INFO
SCHOOLREGLEMENT
Bekijk ons schoolreglment, de basis voor een goede gang van zaken op onze school.
FINANCIEEL
Vragen over de schoolkosten, de schoolrekening of de betalingsmodaliteiten? Hier vind je meer informatie?
INTERNATIONAAL
We hebben al jarenlang nauwe contacten met het Gambia Technical Training Institute Annex.